CURIOUSNOORA VISITING TALLINN

CURIOUSER & CURIOUSER | Yleinen

Kuten jo teille eilen kerroinkin, käväisimme pikaisella päiväreissulla maanantaina Tallinnassa perheeni kera. Matkaseura oli toki ensiluokkaista, mutta päivämmekin osoittautui oikein onnistuneeksi ja koska auto matkasi mukanamme, pääsimme näkemään Tallinnaa hieman ydinkeskustan ulkopuoleltakin.

Piipahdimme nopeasti aluksi ostoksilla (ostoksistani omaa postausta vielä myöhemmin), jonka jälkeen suuntasimme kauppakeskus Rocca Al Marea vastapäätä olevaan Tallinnan eläintarhaan, joka osoittautuikin lopulta varsinaiseksi elämykseksi, niin hyvässä kuin pahassakin.

Eläintarhan sisäänpääsymaksu yllätti meidät positiivisesti, kun lippuluukulla lipun hinnaksi osoittautui alle kuusi euroa. Puisto itsessään on valtava ja eläintarhan kiertämiseen kannattaa varata paljon aikaa. Puistomainen alue soveltuu kuitenkin äärimmäisen hyvin päiväkävelyn miljööksi ja autossa istumisen jälkeen tekikin hyvä hieman saada liikuntaa.

Nähdäksemme eläintarhan kohokohdan, norsun, jouduimmekin talsimaan porteilta melkoisen matkan ennen kuin elefantti nökötti edessämme. Helteinen ja lämmin päivä ei tainnut olla se otollisin ajankohta eläintarhavisiitille, sillä lämpöä piiloon varjoon lähteneet eläimet eivät osissa häkeistä viitsineet edes vaivautua näytille ja varsinkin karhuherra ja jellona tekivät hyvin selväksi, että tuolla säällä ei heistä saa iloa irti. Eläintarha oli melko rehevöitynyt kasvillisuudesta, osat autioista häkeistä oli päästetty melko huonoon kuntoon ja tälläiselle eläinystävälle kokemus oli hieman ristiriitainen. Kyllä paikka ehdottomasti silti näkemisen arvoinen oli, ja nyt on sitten se norsukin nähty.

Minun sydäntäni eivät kuitenkaan varastaneet norsut, vaan maailman suloisimmat pikkuapinat. Apinoiden häkin edessä kasvoi vadelmapensas ja nuo söpöliinit yrittivät kaikkensa ulottuakseen kypsiin marjoihin. Ehdoton must-see, jos Tallinnan eläintarhaan eksytte.

Kun olimme kiertäneet eläintarhan päästä päähän, hyppäsimmekin takaisin autoon ja oli jo aika suunnata kohti satamaa. Norde Centeristä löytyi onneksi vielä kahvihampaan kolotusta helpottamaan Wayne’s Cafe, jossa join ehkäpä elämäni herkullisimman laten ja toki mustikkamuffinssifanin oli maistettava, miltä paikallinen muffinssi maistui. Hyvää oli.

Aina ei siis tarvitse lähteä merta edemmäs kalaan, jos haluaa löytää uusia paikkoja nähtäväksi. Tallinnasta löytyisi varmastikin paljon nähtävää ja koettavaa, ja eritoten Vanhaan Kaupunkiin haluaisin vielä joskus suunnata tutkiskelemaan pikkuputiikkeja ja ihastelemaan nähtävyyksiä.

Mikä on sinun must-see-Tallinnakohteesi?


// On Monday, me and my family visited Estonia’s capitalcity, Tallinn. Tallinn is a beautiful city especially during the summertime, and thanks to a gorgeous weather, we had a great day! We got to see a lot, for example the zoo, we did some shopping (more later!) and ate delicious food. Great summerday if you ask me! ;)


Kategoriat: Yleinen | 16 vastausta

GREETINGS FROM AMERICA!

CURIOUSER & CURIOUSER | Yleinen

Kun käyn ulkona syömässä, valitsen useimmiten jonkin lempiravintoloistani vain siksi, että tällöin tiedän herkkuhimon talttuvan takuuvarmalla lemppariannoksella ja mukavalla ilmapiirillä. Miksi siis ”riskeerata” se ulkona syömisen mukavuus jollakin ravintolalla, joka saattaa pettää odotuksesi? No siksi koska välillä saatat löytää uusia suosikkipaikkoja.

Kävimme tänään Matin kanssa syömässä Lielahden American Dinerissa, kun halusimme samalla vähän juhlistaa yhteistä lomaamme. Olen American Dinerissa käynyt kerran pari aiemminkin, mutta muistikuvat kyseisestä paikasta olivat hieman hatarat ja vaikka Dinerissa aina olen annoksistani pitänyt, se ei ole suosikkiraflojeni joukkoon kivunnut. Tänään istahdin kuitenkin ravintolan pöytään avoimin mielin ja tilasin lounaslistalta vaniljacokiksen seuraksi paistettua kalkkunanrintaa sinappi-kermakastikkeella, paistetulla sipulilla ja lohkoperunoilla. Arkisin lounasaikaan saattaa ravintoloista bongata melko edullisiakin herkkuannoksia. Tämän päivän lounauslistalta poimittu ateria maksoi näet n. 9 euroa ja oli enemmän kuin joka euron arvoinen (tämän viikon lounaslistan voit kurkata täältä (klik!)).

Silloin tällöin saan lukijoilta tiedusteluja kommenttiboksiin, joissa he kyselevät lempiravintoloitani Tampereen seudulla, ja tässäpä olisi siis jälleen yksi herkkupala purtavaksi. American Dinerin löydät myös Finlaysonilta ja koko paikan viehätys taitaa hyvän ruuan lisäksi perustua myös sisustukseen. Tiedättekö musikaalin Grease (ihanaihana<3)? Jotenkin olo on kuin olisi astunut sisään suoraan tuohon amerikkalaiseen klassikkoon, kun tähän ravintolaan astuu sisään.

Noora suosittelee, nam.

// Looking good and tasting delicious! Today we had lunch at this cool restaurant called American Diner and as you can see from the pictures, the place can’t get any better than this!


Kategoriat: Yleinen | 27 vastausta