Odotin aina innolla koulun alkua, oikeastaan joka syksy ja jokaisessa koulussa, jota kävin. Ala- ja yläasteella taisin olla muutenkin melkoinen hikipinko ja panostin koulunkäyntiin kaikkeni; rakastin kieliä ja historiaa ja äidinkielestä valitsin kaikki mahdolliset lisäkurssit mitä löytyi. Lukioaika oli ihanaa ja jännittävää ja olin ja olen edelleenkin niin tyytyväinen valintaani käydä lukio Tampereen Klassillisessa lukiossa (muita klasulaisia linjoilla?). Koulu vastasi odotuksiani, tarjolla oli paljon minua kiinnostavia kursseja ja aineita ja ennen kaikkea koulu oli pullollaan mielettömiä opettajia ja oppilaita. Olo olikin vähän tyhjä kävellessäni hakemaan ylioppilastodistustani, tässäkö tämä nyt sitten oli?
Lukion jälkeen käväisin lääkiksen pääsykokeissa ja hain myös Pirkanmaan ammattikorkeakouluun sairaanhoitajalinjalle. Pääsin sisään Piramk:iin ja aloitin siellä samaisena syksynä opinnot. Tuolloin aamuisin herääminen oli vaikeaa ja ymmärsinkin pian, että tämä ei ollut se minun juttuni. Sain hyviä arvosanoja, pärjäsin harjoitteluissa, mutta ala ei tuntunutkaan omalta. Tein rohkean päätöksen keskeyttää koulu ja hain seuraavana kesänä Tampereen ammattikorkeakouluun. Se oli yksi elämäni fiksuimmista päätöksistä, ehdottomasti. Valmistuin liiketalouden treadenomiksi, unohtamatta sitä, että löysin TAMK:sta itselleni myös avopuolison ja oma paikka työmaailmassakin avautui nopeasti. Suunnitelmat vaihtuivat, mutta mitä sitten. Olen varsin onnellinen ja halu oppia uutta on edelleen kova.
Koulutieni tuskin on silti vieläkään tullut lopulliseen päätökseensä.
YUMMY MONDAY
Onneksi olin eilen kaukaa viisas ja tein salaattiannokseni tuplakoossa- nyt ei töiden jälkeen tarvinnut kuin kauhoa salaattia kulhoon ja istahtaa suoraan blogin ääreen herkuttelemaan. Kyseessä on muuten kaikkien aikojen lempisalaattini, jota muistan tehneeni ensimmäisiä kertoja pienen pienessä yksiössänikin jo muutamia vuosia sitten. Tätä salaattia on helppo tehdä iso satsi kerralla, josta riittää vielä seuraavanakin päivänä suureen tai pieneen nälkään.
evejaron@gmail.com
hennnna@hotmail.com
// I hope you guys are enjoying of as delicious afternoon than I am! This salad is one of my favourites; lettuce, tomatoes, cucumber, eggs, pasta and feta! I’m loving it.
