KOULUTIELLÄ

CURIOUSER & CURIOUSER | Yleinen

Odotin aina innolla koulun alkua, oikeastaan joka syksy ja jokaisessa koulussa, jota kävin. Ala- ja yläasteella taisin olla muutenkin melkoinen hikipinko ja panostin koulunkäyntiin kaikkeni; rakastin kieliä ja historiaa ja äidinkielestä valitsin kaikki mahdolliset lisäkurssit mitä löytyi. Lukioaika oli ihanaa ja jännittävää ja olin ja olen edelleenkin niin tyytyväinen valintaani käydä lukio Tampereen Klassillisessa lukiossa (muita klasulaisia linjoilla?). Koulu vastasi odotuksiani, tarjolla oli paljon minua kiinnostavia kursseja ja aineita ja ennen kaikkea koulu oli pullollaan mielettömiä opettajia ja oppilaita. Olo olikin vähän tyhjä kävellessäni hakemaan ylioppilastodistustani, tässäkö tämä nyt sitten oli?

Lukion jälkeen käväisin lääkiksen pääsykokeissa ja hain myös Pirkanmaan ammattikorkeakouluun sairaanhoitajalinjalle. Pääsin sisään Piramk:iin ja aloitin siellä samaisena syksynä opinnot. Tuolloin aamuisin herääminen oli vaikeaa ja ymmärsinkin pian, että tämä ei ollut se minun juttuni. Sain hyviä arvosanoja, pärjäsin harjoitteluissa, mutta ala ei tuntunutkaan omalta. Tein rohkean päätöksen keskeyttää koulu ja hain seuraavana kesänä Tampereen ammattikorkeakouluun. Se oli yksi elämäni fiksuimmista päätöksistä, ehdottomasti. Valmistuin liiketalouden treadenomiksi, unohtamatta sitä, että löysin TAMK:sta itselleni myös avopuolison ja oma paikka työmaailmassakin avautui nopeasti. Suunnitelmat vaihtuivat, mutta mitä sitten. Olen varsin onnellinen ja halu oppia uutta on edelleen kova.

Koulutieni tuskin on silti vieläkään tullut lopulliseen päätökseensä.

 

Olkaa rohkeita ja ahkeria, tavoitelkaa unelmianne älkääkä antako pienten vastoinkäymisten lannistaa.

 

Iloista kouluvuotta kaikille sitä aloitteleville ♥

 

CURIOUSNOORA ON INSTAGRAM @CURIOUSNOORA

CURIOUSNOORA ON FACEBOOK

 

// Schooltime! Here in Finland it’s yet again time to start the new semester. I’m not a student anymore, but that doesn’t stop me wearing my favourite and grrrlicious backpack from H&M. I absolutely love it! And what about that beautiful lacy shirt, isn’t it so cute!


Kategoriat: Yleinen | 35 vastausta

YUMMY MONDAY

CURIOUSER & CURIOUSER | Yleinen

Onneksi olin eilen kaukaa viisas ja tein salaattiannokseni tuplakoossa- nyt ei töiden jälkeen tarvinnut kuin kauhoa salaattia kulhoon ja istahtaa suoraan blogin ääreen herkuttelemaan. Kyseessä on muuten kaikkien aikojen lempisalaattini, jota muistan tehneeni ensimmäisiä kertoja pienen pienessä yksiössänikin jo muutamia vuosia sitten. Tätä salaattia on helppo tehdä iso satsi kerralla, josta riittää vielä seuraavanakin päivänä suureen tai pieneen nälkään.

   ♦ tonnikalaa (auringonkukkaöljyssä)♦ pastaa ♦ kananmunia♦

♦ tomaattia ♦  kurkkua  ♦

♦ jäävuorisalaattia ♦ fetakuutioita öljyssä (Apetina) ♦

Tässä salaattikulhon ääressä naputtelen nyt siis tulevia blogijuttuja kuntoon, suunnittelen ja muokkailen kuvia, unelmoin ja odotan. Kuten jo aiemmin kerroinkin, blogiani ei enää voi seurailla Indiedays Inspirationin kautta. Tuttuja ja turvallisia seuraamismahdollisuuksia löytyy kuitenkin edelleen paljon niin Blogilistalla, Bloglovinissa kuin Facebookissakin. 

Mutta nyt onnitellaan voittajia!

Iloisia molkispolskisloiskis-onnitteluja lähtee The Way Way Back-leffalippuskaban johdosta seuraaville kommentoineille:

khanel@windowslive.com
evejaron@gmail.com
hennnna@hotmail.com

Onnea! Leffan traileri hurmasi ainakin minut niin, että tuo kesäleffa täytyy mahdollisimman pian käydä katsomassa.
 

Herkullista maanantai-iltaa kaikille! Ja herkuista puheen ollen, kai kävit jo lukaisemassa aamun postaukseni (klik!)..
 

CURIOUSNOORA ON INSTAGRAM @CURIOUSNOORA

CURIOUSNOORA ON FACEBOOK

// I hope you guys are enjoying of as delicious afternoon than I am! This salad is one of my favourites; lettuce, tomatoes, cucumber, eggs, pasta and feta! I’m loving it.


Kategoriat: Yleinen | 16 vastausta